23 Ağustos 2008 Cumartesi

Yunan Müziği


haris alexiou ile hayatıma girdi yunan müziği. bu müziğin içine daha girdikçe inanılmaz yunanca öğrenme istemeye başladım sonrasında yunanistan gezisi bile yaptım. geziyle beraber yunan kültürünüde yakından tanımış oldum.

yunan müziğinde geleneksel diyebileceğimiz türü daha çok seviyorum. rembetikoya bayılıyorum özellikle. rembetiko burdan göç etmiş yunanlıların müziği. daha yakın geliyor ondan rembetiko sevgim galiba. yunan müziğini araştırırken karadeniz müziğini de güzel icra ettiklerini gördüm. karadenizden göç eden yunanlıların bu kadar kültürlerine sahip çıktıklarını bilmezdim önceleri. kemençeyle süper yunanca şarkıları var. ayrıca bizim türkülerin yunanca versiyonlarınıda güzel söylüyorlar. zeytinlide tanışıtığım karadeniz uşağı yorgos da bunu kanıtladı bana. anneden ordulu babadan trabzonlu olan yorgosun karadenizin her özelliğini bilmesi kemençeye bayılması, horon tepmesi onca yıl geçmesine rağmen kültürlerine sahip çıktıklarını gösteriyor. yorgosu bulmuşken yunan müzisyenler hakkında da sohbet ettik tabi. giorgios dalarasın yunanistanda pek sevilmediğini öğrendim. oldukça götü kalkık biriymiş. tabi müzisyenliğine kimse birşey demiyormuş. yunanistanda gelmiş geçmiş en büyük müzisyenlerden birir sayılan stelios kazantzidis hemşerimizmiş orduluymuş gibi bir sürü şey anlattı. bide yunanistanda soy ismi -idisle bitenlerin karadenizli olduğu söyledi. diamantidisi neden sevdiğimi karadenizli olmasıyla açıkladı. ayrıca bana 2 tane natassa theodoridou şarkısı yolladı. yorgosa kanım kaynadı hemen. baya sohbet ettik. yunanistanadönünce bana daha çok yunan şarkısı yollayacakmış onun sözünü aldım. bende yorgosa karşılığında fuat saka filan yollayacam çok seviyo uşak :)

bu türe sempati besleyip ne dinlesem nasıl başlasam yunan müziği diyenlere nacizane bir kaç sanatçı önereyim.

haris alexiou(herkes bilir yunan divası)
natassa theodoridou( süper sesi var aynı zamanda pek de güzeldir)
giorgios dalaras
antonis remos
eleftheria arvanitaki
nicos mihailidis(karadeniz müziği)
stelios kazantzidis
vassilis tsitsanis(rebetikonun babası)
paschalis terzis(rakıyla birebir)

Hiç yorum yok: