28 Ağustos 2008 Perşembe

Lhagunige Wered


burdan dinlenebilecek bir çerkes aşk şarkısı. bu aralar buna sardım dönüp dolaşıp dinliyorum. anne tarafından kafkas kökeninin etkisi var mıdır bilmem ama müthiş birşey bence. türkçeye çevrilmiş sözlerini de yazayım onlar da pek hoş.


Seni gördüğüm andan beri
ateşinle yanarım,
ağlasam utanırım
ağlamasam dayanamam
şu koca dünyada öyle çok düşmanım var ki benim güzelden ötem
ah mahvolmuş bitmiş değil miyim ben?

boyun bağın özenle bağlanmış
hasretin ise beni kavuruyor
düşmanı az olan nasıl da talihlidir benim güzeller güzelim
ah kalbimin kapağı kalktı acıdan ve hasretten benim

karşıdamızdaki koca tepeye güneş vuruyor
sen gönlüme düştükçe ben de ateşler yanıyor
hasret ateşinin neresinde güzellik sen benim dünyam
ah kül olup savruldum ben

kırların güzelliği insanı kendinden alıyor
bense nefsimi taşıyamıyorum, düşmanlarım beni yok etti
çatlayacağıma, nur yüzünü bir görebilsem sen benim dünyam
karanlık dünya, aydınlık olurdu bana….

Hiç yorum yok: