11 Ağustos 2008 Pazartesi

An gelir


aşkın her türlüsünü anlatmış, bana aşkın ne olduğunu öğretmişti. üçüncü şahısın duygularını aynısını içinde hissedince birine ellerini tutsam ölsem dedikçe anlarsınız ne büyük şair olduğunu. aslında attila ilhan'ı sadece büyük şair olarak nitelemek çok büyük bir hata. sadece aşkı anlatmadı kaptan. sağı, solu, batıyı, doğuyu yazdı en ince ayrıntısına kadar. türk aydını nedir, nasıl olmalı örneğiydi kendisi. attila ilhan'a yapılan bir diğer büyük haksızlık ona ulusalcı yaftası yapıştırmak. onun ideolojisi ulusalcılık denilen basit şeye indirgenemezdi. o tam bir muhalifti. komunistim derken komunizmi eleştirmekten durmazdı. ismet inönüyü yerin dibine sokmaktan pek çekinmez; küreselleşmenin adı yokken denemelerde buna dikkat çekerdi.

yaşamının son yıllarında kendisini izlemeye, okumaya başlamamı bir kayıp olarak görüyorum. trt2 de yaptığı programı yıllarca izleyenleri kıskanıyorum. son yıllarına da denk gelsem akıcı konuşmasını, engin kültürünü televizyon ekranından görmek avuntu benim için.

son olarak adını mıh gibi aklımıza yazdık. unutmayacağız kaptan.

Hiç yorum yok: