10 Eylül 2008 Çarşamba

İçli Köfte



çocukluğumun bir kısmının güneydoğuda geçmesinden midir bilmem bölge mutfağın karşı aşırı bir ilgim var. tabi bunda ayşe teyzenin yaptığı inanılmaz yemeklerin katkısını söylemeden geçmeyelim. bir karadenizlinin kendi memleketine ait herhangi birşeyi kötülemesi zor görülür. içim acıyarak bende yapacağım bunu. karadeniz mutfağının çok tırt olduğunu düşünen bir insanım(oh be itiraf ettim :) . milyon çeşit etli, hamurlu yapımı uğraştıran yemeklerin yanında, milyon çeşit ottan yapılan yemekleri kıyaslayınca bu sonuca vardım. çeşit çeşit yemeklerin içinde güneydoğu mutfağının yeri midemde ayrı olan yemeklerinden sadece biri de içli köfte. ayşe teyzenin yaptığı köftelerle başlayan içli köfte aşkım, yıllar geçip ben güneydoğudan uzaklaştıkça büyüdü. nerde bulsam deli gibi yeme seviyesine geldi. geçen sene istanbulda yüklüce bir miktar para dökmüşlüğüm var onbeş tane içli köfteye. işin özü iftar saati yaklaşmışken bir anda aklıma geldi bir iki birşey yazayım dedim. son olarak evleneceğim kız bu yemeği müthiş yapmalı bu şart. bilmiyosa bile öğrenmeli. yoksa evlenmem gider antepli bir kız bulurum yazıyorum buraya:)

Hiç yorum yok: